5 Kasım 2014 Çarşamba

Trt Kafası !

An itibariyle Trt 1'de "iyi fikir" isimli bir program yayınlanıyor. Türkiye geneline ve bilmem kaç ülkeye yayın yapan devlet televizyonundan türbanlılara özel yayın yapılıyor resmen! Programın konusu güya "söz kesmeye giderken neler götürülür" vs.. Küçük bir bohça gösterip, 3-5 cümle adetlerden bahsettiler. Akabinde "yabancı" oldukça gösterişli bir manken, söz gününde nasıl bir kıyafet giyilebileceğini gösterdi bize. Dibine kadar gösterişli, taşlı tuşlu ve türbanlı bir model! Kapanmak özel bir tercihtir, bir televizyondan genele hitap ediyorsanız, belli bir kesimi hedef alamazsınız. Elbiseyi gösterirsin, kapalı arkadaş gider bunun üzerine uygun eşarbı seçer. Velev ki direk onlara yönelik yapıyorsun; yabancı manken ne allasen? Bu kadar gövde gösterisi ne?
Bizim taş Maria, içeri gidip, açık kıyafetiyle dönünce ne değişti peki? Türbanı çıkarıp, aynı kapalılıkta başka bir kıyafetle geri döndü! Açık alternatifimiz de bu!

Aldığım elektronik eşyadan bile "trt vıttırı zıttırısı" vergisi kesen devlet, benim paramla dini içerikli, etnik köken vurgusu yapan, siyasi ayrıcalıklı yayınlar yapacak ve biz bunları yutup susmaya devam edeceğiz! Eşitlik, özgürlük mü? Sıra onlara mı geldi? Peki ona da eyvallah.. Peki ne zaman sizden olmayana da saygı gösterip, bir ateisti çıkartıp, konuşturacaksınız? Ne zaman, transeksüeller, dizide farklılık olsun diye değil de gerçek benlikleri kabul edilerek ekranlarda yer alacak, söz sahibi olacak!?

Gülben Ergen, trt ekranında bir anneye, gözlerini belerte belerte "yoksa sizin Allah inancınız yok mu?" diye sorduğu vakit, neden benden başkaları rahatsızlık duymuyor? Bir annenin inancını ya da inançsızlığını sorgulama hakkını ona kim, hangi makam veriyor?

Şunu kabul etmelisiniz ki bu ülkede dindarlık popülist bir yaklaşımdır, dindar diye gördükleriniz dinin pekçok vecibesinden habersizdir ve halkın %99'unu falan temsil etmiyorlar! Onlar kendilerini temsil etsinler bize yeter! Başkalarına da yaşam alanı bırakın! Ben rahat rahat televizyonu açıp, "gündüz kuşağında" aklı başında, bilimsel, bir işe yarayan, halkı uyutmayan, uyuşturmayan, yayınlar görmek istiyorum! Son derece dindar ama çökmüş ahlaki yapısını Müge Anlı'ya taşıyan insancıklar ve senaryocuklar görmek istemiyorum!

Siz de bunu istiyorsanız kabullenenlerden olmayın.. Hiçbir şey yapamıyorsanız, izleyici temsilcisi mail hesaplarına sürekli yazarak taciz edin, rtük'e şikayet edin. Kimi kime şikayet ediyorsun kafasında olmayın. En azından uyumadığımızı görsünler...

Söze giderken ne götürüleceğini 3 yaşındaki çocuk da biliyor, Urfa'nın hangi yemekleri meşhur ezberledik.. İnternet diye bir şey var, açsın yemek tarifine baksınlar Melek'in kankasının her gün oralara gitmesine gerek yok.. Yaktığınız mazota yazık, 2 çocuk okutun!..

10 yorum:

  1. Güzel yazmışsın. Yeni Türkiye gerçeği. Ve bu gerçek çok can sıkıyor ve geleceğe dair de hiç ama hiç ümit vermiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de hiç umudum yok.. Her ciddi olaydan sonra, tamam artık insanlar uyanacak diyorum. Hemen ardından, Soma'dan bile oy çıkıyor adamlara...

      Sil
  2. Ne kadar doğru şeyler yazdıkların.Trt uzun zamandır bir partinin özel kanalı gibi davranıyor.Senin de dediğin gibi bizim paramızla yapıyor bunu.Diğer kanalları söylemeye bile gerek yok.O kadar zengin bir millletiz ki Atanın emaneti ormanı yağmalayıp gecekondu saray yaptık çok şükür.Kimsede çıkıp demiyor ki hani israf haramdı , bu gecekondu ve uçak israf değil mi diye.Tesettür konusu hepten saçma.Sen ben bu açık halimizle süslüman kapalılardan daha tesettürlüyüz.Çünkü onlar kadar dikkat çekmiyoruz giyimimizle.Allah adına kapanıp bu kadar dünya malına tamah etmek ne büyûk ironi.Ne yazık ko bu genel gidişattan dolayı umutsuzum ben de....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlardaki modaevleri kimse de yok :/ Bir abiye diktireyim desen o kadar çok çeşit ve ince işçilik bulamazsın ama hala sanki onlar dışlanıyor gibi mazlumları oynuyorlar.. Her şey onlar için..
      Bazen makyaj konusunda çekilişkiye düşüyorum, makyaj yapmak onların da hakkı ama bu kadar gösterişli kıyafetleri kabul edemiyorum.. Kuran'da göğüs hizasından kapanın yazar, geniş kıyafetler giyinin yazar, günümüz baş örtüsüyle de giyim biçimiyle de alakası yok.. Para, güç ve gövde gösterisine dönmüş durumdalar..

      Sil
  3. Bir zamanlar TRT-2 sanat kanalı idi, şahane filmler, şahane klasik konserler olurdu. Maalesef iktidarlar TRT'yi arka bahçeleri olarak kullanıyorlar artık. Ben şahsen TRT'yi yıllardır hiç ama hiç açmıyorum bile, vergimin oraya gitmesini de istemiyorum şahsen. Belki de bir imza kampanyası başlatmak lazım Change.org'da... Dediğiniz gibi sineye çekmemek lazım bu tek taraflı yayıncılık politikasını.
    Güzel ve yerinde bir yazı olmuş, size teşekkür ediyorum kendi adıma, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim kanalında, çocukların izlediği kanalda bile bu tipler çıkıyor.. Baştan aşağı bayağılık akıyor pekçok programda. Trt'de bazı tarz müzikleri duymak bile kulaklarımı tırmalıyor artık.. Temsil etmeye çalıştıkları fraksiyonların zaten kendi mecraları var, ulaşmak isteyen bu şekilde de ulaşabilir..
      İmza kampanyası için etkileyici bir metin oluşturmalı, yanlış anlayıp tepki göstermeye çok açık bir konu..

      Sil
  4. Evrim tersinede olabiliyormuş,,,

    hepbirlikte yaşıyor ve görüyoruz...

    geçen hafta sırf meraktan bu cenahın düğününe gittim... inan içlerinde giyimiyle/kuşamıyla/süsüyle en sade'si bendim... makyaj blogerrıyız ya, gözlere farlı aylaynırlı bişeyler saçlar maşa filan, aralarında sönük kaldım yav... yerlere kadar sürünen simli yaldızlı kaftanlar, kendimi osmanlı sarayında hissettim, kendi kendime -anam bunlar sultan bende hizmetkar olanıyım... herhalde dedim ツ

    hiçbir saltanat sonsuza kadar sürmez, semra özalın tak takıştır sür sürüştür papatyalarınıda gördü bu gözler, bak şimdi nerdeler? üzme fazla kendini seçilcim

    bir çeşit bulaşıcı hastalık bu, devrini tamamlayan gidiyor...

    ne demişti atamız...

    GELDİKLERİ GİBİ GİDERLER... bu söz ülkeye zarar veren sevmeyen herkes için geçerlidir...

    sultan süleymana kalmamış bunlaramı kalacak?

    bloğumda değişik bi mim yaptım... mimliyimmi seni?
    yada hadi sende yap... diyorum ツ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumun için :)
      Hemen bakıyorum mime :))
      Uzun uzun yorumlarını özlemişim. Bu ara fazla blog okuyamıyorum mahrum kaldım buralardan :)

      Sil
  5. Çok doğru şeyler yazmışsın trt ne yazık ki devletin değil,hükümetin kanalı :(

    YanıtlaSil
  6. İzlemiyorum TRT yi asla

    YanıtlaSil